• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Idag betalade kfm tillbaka löneutmätningen för maj månad. Fick inledande 25 maj och samma dag drogs löneutmätningen.
Blir att betala de två teliaräkningarna direkt.
CSN väntar jag med då de svarat att inget skickad vidare nu. Ser om det kommer en löpande csn i juni och betalar det då.

Har fått göra om ett gammalt bankkonto hos Swedbank till nytt lönekonto med nytt maistrokort istället för det visakort jag har nu.
Säkert för att det var tillkopplad kredit på 5000 kr till det kontot som jag såklart ligger efter med. Men då inget får betalas till nån borgenär så var det bra att byta konto så inget dras till krediten så den är med i ansökan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Då har jag tjatat klart med CSN...

De skriver att jag inte behöver betala nått alls i nuläget.
Så det verkar vara löst i alla fall.

Telia som ligger hos inkasso får ingen betalning utan ingår i skuldsaneringen.
Då borde det vara i fas nu då jag betalt de fakturor hos telia som inte har gått till inkasso och inte hade passerat förfallodatumet. Borde bli rätt nu.. fasen livrädd att det blir fel....

Men sen verkar en del inkassobolag vakna nu... har en skuld till saldo.se(sms lån) som tact group sa upp krediten på 7 januari... men i fredags som kom inkasso från gothia??! förfallodatum 9 juni... betalar självklart inte men mysko. Den kommer ju bli en ny skuld.

De som är kvar som inte skickat till kfm är monetti inkasso. Hade betalningsplan där som jag inte betalat på sen i november 2015. I april fick jag info att de skulle skicka till kfm men inte fått nått än.. där kommer det även bli en ny skuld.. men kommer ingå i skuldsaneringen då den skulden uppkom 2015.

Qliro faktura sa upp krediten i april och skickat till inkasso nu med förfallodatum 20 maj, den har jag inte betalt och den ligger även med i ansökan om skuldsaneringen.

Nätlån(sms lån) har heller inte skickat till kfm, hade avbetalningsplan med dem men har inte betalat sen sep 15. De skrev i mars att de skulle skicka till kfm men har inte fått nått därifrån från kfm.

Kontant finans sa upp krediten dec 15 men har inte fått nått alls därifrån, varken inkasso eller kfm.

OKQ8 bank Visa, skickade inkasso i feb men har inte fått nått mer därifrån. Inget från kfm.

Känns lite rörigt men dessa skulder är innan inledande och ska inte betalas men känns ändå lite oroligt då de kommer att inkomma som ansökningar till kfm...

Hoppas ni hängde med och tror ni det kan bli strul med dessa?
Allt annat skit jag har är redan hos kfm.

Tack för all hjälp i detta forum!!
Hade inte orkat utan all stöttning här!!
 

loveg

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
24 April 2015
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Konstigt att de skickar på dig fakturor nu. Jag har också inledande fick väl två fakturor från några av massor av långivare. Jag mailade dem och uppgav att jag hade inledande skuldsanering så de inte skulle ta den långa vägen genom delgivning osv.
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Du har väl tagit med alla skulder i ansökan? Då har du inget att oroa dig för, det du kan göra om dom fortsätter skicka brev till dig nu under inledande, vilket dom faktiskt inte får, är att mejla dem och skriva att det är till Kf de ska meddela skulderna nu. Kommer bli tomt i lådan så småningom ;) efter beslut trillar det in lite igen med uppgifter om betalning enligt planen
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Jo för tusan, dessa skulder ovan är med i ansökan men alla har inte gått till kfm än.
Konstigt att de böjar skickat från inkasso nu och väntat med detta i flera månader.

Mailat dem att jag har inledande, hoppas det löser sig och inte blir nått strul med nått.. som det såkart kommer bli..bara att vänta nu.

Det värsta som kan hända är ju att löneutmätningen går igång igen och det funkade som inte rätt för det men den kan hålla på i evighet.
Får se hur länge jag får vänta med besked, bara att lägga undan lite pengar nu när löneutmätningen upphör.
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Att få inledande betyder ju ändå att KF bedömt att du uppfyller kraven för skuldsanering, för att inte få det ska dom hitta större fel som bedrägeri och undanhållit större summor pengar, äger nåt av värde man försöker undanhålla o dyl har jag förstått. Kommer säkert att gå bra, håller tummarna :)
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Idag fick jag in skattepengar på mitt konto. Har fått inledande skuldsanering 25 maj och och ett skuldkonto hos kfm på över 400 000 kr..

Trodde aldrig att jag skulle få nått på kontot. De har dock dragit av till kfm till csn på 4165 kr.

Nu den stora frågan...

Vågar man röra dessa pengar?
Kan det bli nått strul med handläggningen av skuldsaneringen?
Skulle behöva båda nya glasögon, tandläkare och lite bilreparationer.

Kommer naturligtvis spara pengar så jag har lite buffert vid ev skuldsanering och om det skulle skita sig med det och löneutmätning börjar igen.

Vad tror ni, varför fick jag dessa skattepengar?
 

loveg

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
24 April 2015
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Jag skulle inte vågat nalla på skattepengarna. Är i motsvarande situation och KF har lagt i betalningsplanen om skuldsanering motsvarande summa jag fick in för skatten som summan jag ska betala in min första månad om jag får skuldsanering.
Ring din KF handläggare så att du får klara besked och inget som skjuter dig i sank senare.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Frågan om jag ska kontakta handläggaren eller bara ligga lågt och lägga undan pengarna?
Varför tog de dem inte direkt? Har ju inte fått nått förslag på betalningsplan alls.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Då löneutmätningen upphör nu så kan jag lägga undan pengar, det är väll inget ändå som de tar med i ev betalningsplan?
Nu när det är sommar lär det säkert ta några månader att få ett beslut så juni och juli lönen kommer säkert betalas ut i sin helhet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp